Sista onsdagsmötet

........med mina arbetskamrater på behandlingshemmet har vi imorgon, efter nästan 11½år!!
Det känns väldigt konstigt och kanske lite sorgligt också, för några av mig och mina arbetskamrater har alltid haft möte på onsdagar genom alla år........och imorgon är det sista gången (även om vi även i fortsättningan kommer att ha möten på onsdagarna, så är det iallafall inte som personal på ett behandlingshem vi har det, utan nu blir det som ungdomsbehandlare med ungdomar utanför istället )
Så i eftermiddag ska jag göra smörgåstårta som jag ska ha med mig imorgon. Det har varit tradition att varje års dag 1,2,3,4,5...........11år har vi ätit smörgåstårta runt det 17 januari, så det känns som en bra idé att ha det även på vårt sista möte! Och jag ville göra den..........som jag oftast har jag på våra årsdagar!
Vi ska ha avslutningsfest /personalfest första helgen i juni,då skulle jag egentligen ha jobbat men jag har fått ledig så jag också får vara med!
Och vi ska börja med soc. traditionen: 3 fika och till det erbjöd jag mig att baka. Så jag har bakat en god kaka och så ska jag baka bullar! Mina bullar är omtyckta och omtalade av många nuvarande och föredetta arbetskamrater....... och ungdomarna, så det kändes naturligt att jag bjuder på mina bullar!
Efter det så blir det andra bullar.......då blir det personalfest!!
Den sista med många av dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0