Smörgåstårtan

jag gjorde igår kväll blev uppskattad!!
Den blev ganska fin också tycker jag om jag får säga det själv!
Jag la ner hela min själ och konstnärlighet i den, trots att jag brukar delegera just dekorationen, om jag har möjlighet  till mina döttrar eller nån........för det är inte min starka sida.........att få det att se fint ut alltså!! (det är samma sak med bullarna jag bakar.......vackra är de inte men goda!!)
Men den var kanske lite onödigt stor.......
För trots att alla tog sig minst en rejäl bit, blev det mycket kvar!!
Så det blev nog både middag och kvällsfika till ungdomar och personalen på jobbet idag! Och kanske rent av lunch till mig imorron också!!
Själv åkte jag efter mötet direkt därifrån till min "extraunge" och tittade på mitt "extrabarnbarn".De är så fina så!
Det var himla mysigt, och han var så väldigt fin, liten och fin..........och snäll..........den lille pojken sov hela tiden...utom en gång, då plirade han lite på ögonen så jag fick säga hej........sen sov han igen!
Roligare än så var inte jag!!
Ja han fick sina presenter iallafall och jag fick titta på den 5dagar gamla killen och klappa honom lite på kinden och känna på hans små händer och fötter...........och så fick jag bjuda hans föräldrar på pizza!
Det är märkligt vad fort det går för människan att  anpassa sig och komma in i sin nya roll.......som förälder menar jag i det här fallet! Föräldrarna var båda lugna och trygga och verkade trivas i sin nya roll, och det är ju härligt!
Ikväll är jag "fotbollsänka" det tror jag aldrig jag har varit förut....... men det är klart...... A spelade korpfotboll ett tag när jag väntade S och när S var bebis............men det är ju nästan 25-år sedan..........så det var ju inte precis nyss..........eller speciellt vanligt förekommande i den här familjen!!!
Men idag åkte han på fotbollsmatch tillsammans med svärsonen, hans kompis och svärsonens far  (mest för att kolla in den nya arenan förstås!!) och ser när Kalmar förhoppningsvis slår AIK!!
Och båda våra söner jobbar som vakt där ikväll...............känns lite oroligt när det är AIK huliganer i stan!!
Men det är ju polisernas jobb att ta hand om dem förstås, inte ordningsvakternas............lugnar jag mig med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0