Söndagsmiddag

En av anledningarna till att vi tackade nej till att sova över i Valla var att jag hade lyckats få ihop  alla........ja nästan iallafall....i familjen till söndagsmiddag!
Det är inte helt lätt i den här familjen ska ni veta, när 5 av oss har "obekväma arbetstider"....... som det heter (fast jag tycker inte det är obekväma arbetstider egentligen, jag tycker att det för min del är mer obekvämt att jobba mån-fre 7-16!!)
Alla lyckades jag dock inte få med iallafall......m är kvar på praktiken i Göteborg  (numera bor hon i ett fönsterlöst rum/garderob på vandrarhemmet där!!!Vilket gjorde mig väldigt upprörd, men jag fick stränga order av m att inte ringa och bråka med dem där,och hon hade efter uppmaning från mig redan försökt få ett annat rum......... men får man verkligen hyra ut sånna rum egentligen?????)  och M:s flickvän E jobbade, och min "extra" unge s (som jag jobbade med och la mycket tid och energi på för 8-11år sen och fortfarande har regelbunden kontakt med) blev pappa i fredags till en liten kille (så jag kallar mig för "extra farmor" nu =)) så han och hans fästmö, hade annat för sig än att åka hem till oss och äta söndagsmiddag) och "huskatten" E:s "hankatt" =)hade också annat för sig. E är en fd arbetskamrat och god vän både till mig och resten av familjen (anledningen till att hon kallas "huskatt" är inget kränkande som det kanske kan låta, hon fick det smeknamnet för många år sedan när hon " gått in i väggen" och inte mådde så bra. Hon orkade inte vara så social då, men jag bjöd hem henne och sa att du kan vara här som en huskatt..........ligga i soffan och så pratar vi med dig och klappar lite på dig då och då! Och då måste väl hennes "date" kallas hankatt????)

Jag bjöd på familjens favoriträtt grekisk köttfärslimpa (3 kg klyftpotatis, nästan 3kg köttfärslimpa och 2l vitlöksås åt vi!! Men räckte också till 3½ matlåda!!Och ½ matlådan äter jag nu medans jag skriver!!) Och det får väl räknas som ganska lyckat när 3 av 5 ungar och 2 av 3 respektive var med, barnbarnen och så vi, vi blev iallafall 10 vid bordet!


Vädret var växlande så vi åt inne men gick ut i solen när den var framme
Solen sken ibland iallafall...
E och t är nästan lite lika.....
Killhörnan..........O på språng som alltid........
Även om inte vårvädret var det bästa så kan man ju inte klaga på vårfärgerna iallafall......
Så det har varit en socialt fullspäckad helg........nu ska jag ta tag i det fysiska också..........jag ska strax åka och ha vattengympa  tillsammans med "svanarna" (ja.......pensionärerna..........de har grå eller vita huvuden och står 2 och 2 utspridda i bassängen!!)
Tänkte fuska först.......men sen kom jag på att jag fuskat alldeles för mycket den här helgen.... så dit ska jag.......(den här gången ska jag ha baddräkten med mig också.....sist hade jag glömt den........men som väl var hade jag m med mig den gången....... så hon fick gå ut och låna mig en baddräkt..........tror ni jag fått höra det flera gånger sen dess???? Då tror ni alldeles rätt!!)
Men först ska jag äta upp min lunch och  efter vattengympan ska jag åka och fira och sjunga för O som fyller 4 år idag!! Det är inte klokt vad tiden går!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0