Uttråkad

Jag har nog en "barnenharflyttathemifrånkris" ..........eller nåt!! (inte att förväxlas med femtioårskris........nej det är inte en femtioårskris, för jag har inga problem med min kommande.......väldigt snart kommande 50-års dag!!)
Jag måste skaffa mig en hobby........ eller iallafall något att sysselsätta mig med nu, när jag nästan aldrig har några barn hemma!
För M tillbringar med tid med flickvännen än hemma, m bor i Gamleby (och när hon är hemma om helgerna har hon fullt upp)S och L är vuxna och utflugna och har egna liv...........men vi har väl tur iallafall A och jag, för våra barn trivs med vårt sällskap iallafall så vi träffar dem ett par gånger i veckan åtminstone!
I lördags tex då kom L och O hit och vi satt på altanen och pratade och solade ett par timmar
Och i fredagskväll när jag jobbade grillade A hemma tillsammans med S och M och deras flickvänner och m!
Jag kom hem vid 23...... när de åkte.......
A undrade om jag tänkte göra som så många andra i vår ålder och "byta ut" honom också......men hallå......det var en hobby jag behövde inget nytt livsprojekt!!
Nää..... A och ungarna vill jag inte byta bort mot någonting i hela världen........ men min  egna fritid behöver en ordentlig uppryckning!
Förr, när ungarna var små, hade man ju fullt upp på fritiden, läxläsning, fotbollsträningar,scouter, leka och läsa med ungarna och så tvätta och städa efter 6 personer (och minst en hund) och baka, laga mat, uppfostra och skjutsa till kompisar och sånt!
Då njöt jag ju av de väldigt få stunder för mig själv, och tystnaden, då man inte behövde göra något.
Men nu........
Jag tycker jättemycket om att baka, bullar och kakor.........men nu är det ju knappt någon hemma som äter upp det........jag har ju frysen full av bullar och kakor.......som ingen äter upp, för A tänker på vikten och jag äter inte mycket sånt längre.....och sällan ungar hemma.........Jag får börja bjuda på fika varenda gång de kommer hem!!
Och jag har alldeles för många oplanerade lediga dagar!
Som igår......A var iväg med corvetteklubben i helgen och när han ändå var halvvägs så passade han på att åka till Tyskland och handla hem lite nödvändigheter till 50-års kalaset, så han kom inte hem förrän vid läggdags.
Jag slutade jobba kl 13, m hade åkt tillbaka till Gamleby,M var och åkte inlines.......så då var det jag och hundarna hemma..........vi tog en långpromenad, sen var det inget mer som behövdes göras......inget kul iallafall, (jag slängde förståss in en maskin tvätt och tömde diskmaskinen).
Så då började jag fundera på vad jag vill göra egentligen......vad gillar jag att göra...........hmm........
baka javisst men så var det det där med åtgången,
vattengympa....jaa, men det är slut för terminen och jag har ingen pool hemma!!
släktforska på nätet gillar jag, men jag har i flera fall kommit så långt som jag kan och det tar väldigt mycket tid att hitta alla uppgifterna, det är inte ens säkert att jag kommer längre i flera fall.........de nyare kyrkoböckerna från 1910 talet och framåt, är så mycket svårare att hitta rätt i så det känns halvkul bara......
läsa javisst........men det gör jag mycket på Böda,och på semestrarna, för när jag väl börjar med en bok så har jag svårt att släppa den (även om den är skitdålig!!) och får ingenting annat gjort då.......och lite annat har jag ju iallafall att göra...........hushållssysslor och sånt tvunget!
Att träna hundarna, ok då.......det har jag gillat men nu har jag tröttnat lite på att en av dem är korkad och olärbar (även om flera har sagt att hon är smart, hon bara spelar dum för att slippa ifrån!!) och den andra kan det viktigaste men låtsas inte om det, och hon tycker inte alls att det är kul att träna!! Och jobbar jag med den ena hunden så står den andra bredvid och skäller uppfodrande!!
Skriva....det är klart,det älskar jag men man måste ju ha något att skriva om........och det är ju svårt när man inte gör någonting speciellt på fritiden!!
Fotografera gillar jag riktigt mycket, så jag kom fram till att jag ska lära mig A:s kamera och därefter photoshop.........det kan jag nog roa mig med väldigt länge, även om jag är lite låst och bunden med två hundar hemma........jag har nog minst en hund för mycket för att kunna gå ut i naturen och fotografera!
Men efter de här båda hundarna ska vi inte ha fler hundar, vi blir alldeles för låsta A och jag även om de nu har vant sig och trivs i hundgården, så är det inte mer än 4-5 timmar vi kan vara borta. Det spelade ju ingen roll när vi hade ungar hemma, då var vi ju hemma med dem men nu utan ungar är de mest ett hinder tyvärr.
Och så ska jag nog försöka lära mig spanska, det skulle jag vilja kunna, men det blir väl inte förrän till hösten för nu är det väl inga nybörjarkurser i spanska som startar såhär i slutet av terminen, jag ska kolla om det finns någon kurs man kan ta genom nätet! Och så pratade vi om buggkurs A och jag när ungarna var små, men då hade vi ingen möjlighet, men nu har vi ju det! Så till hösten ska jag kolla in vad det finns för kul kurser............men nu då????
Ja det får väl bli kameran då.........
Mamma var nog i samma läge i min ålder tror jag då började hon sy lampskärmar i mängd och målade på tyger, massa gardiner blev det och målade hus, vi skrattade lite åt hennes projekt då..........men nu förstår jag dem!
Jag började i förmiddags......jag förevigade vår makalöst vackra syrenhäck vid altanen.........visst är den vacker??
Synd att doften inte fastnar på bild!!
........men de bilderna tog jag med min vanliga lilla kamera! Nu ska jag lära mig A:s!!
.......och kanske jobba lite med hundarna........iallafall!
Och så har jag faktiskt börjat fundera på om jag ska börja jogga........nej........det är inget skämt!!
Skor och fundering på det har jag.........nu är det bara resten kvar!
Så nu ska jag sluta gnälla.....det finns säkert många som har det värre.......de som inte har ett jobb att ha lediga dagar ifrån tex!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0