Bingolotto

jaa så är det..........det spelade vi förra torsdagen...(på det viset slapp vi iallafall popgruppen..... och töntarna Wiva på Böda camping!!)........snacka om pensionärsvarning!!
Men till mitt försvar får jag väl säga att det var 25-åriga S som kom med förslaget och att jag bara sett Bingolotto 3ggr tidigare (när farmor var där och vann en splitterny volvo......... när hon var ca 78år gammal, när A:s samarbetspartner vann en miljon och när kompisen i Kungälv vann sin miljon!)Men det höll på att inte bli någon bingolotto för oss.......För jag hade nämligen lovat A att införskaffa oss varsin bingolott när jag ändå var och handlade på stan. Jag hade koll på att jag skulle handla det när jag stod i kassan med en vagn full av matvaror. Men nu föll det sig så olyckligt att jag hamnade i kassan där det satt en praktikant........och kunden innan mig hade en välfylld vagn hon också, och praktikanten tog väldigt lång tid på sig, hon frågade sina kollegor om var och varannan vara och bläddrade i sin lilla bok med priserna de andra (jag ångrade att jag bytte till den här kassan den dagen!!!)
Så jag var lite småirriterad innan det blev min tur och hade då helt glömt bort det viktiga inköpet!!! När A sen lite senare ringde hem och undrade om jag kommit ihåg att köpa lotter kom jag ihåg att jag glömt det!!! Men jag lovade att fixa det när jag skulle åka till gymmet lite senare den em. När det var dags att åka till gymmet hade jag full upp med annat (jag sydde förhängen till husbilen och krussiduller till husvagnen, kokade kalvsylta och förberedde middagen) så jag ringde och sa att jag hoppade gymmet så han får fixa lotterna istället, det var inga problem det skulle han fixa!
Hmm......... någon timme senare ringde A igen...........ganska sur..........lotterna var slut i närområdet, både på ICA och på macken så nu var han påväg in till stan och upplyste om att han blir sen till maten!!  (och jag fick göra något gratängliknande  ala shephardspie av köttet och moset som var färdigt för servering, men det blev gott med lite riven ost och babyspenat)S och t som skulle spela hemma hos oss kom...........långt innan A............och de hade hittat lotterna............de sista i den affären!!
Jag hade väl inte en tanke på att bingolotterna skulle ta slut..............det är väl inte så många som spelar bingolotto...........trodde jag............men den här gången när det var 20-års jubileum var det visst väldigt många!!!
A kom hem efter en stund utan lotter (trots att han kört flera mil och kollat i massor med butiker och mackar) arg som ett bi....... det hjälpte visserligen lite att jag gjort mig till och bakat muffins till honom (även om de blev lite väl gräddade!!!) Då kom t på att hon sett någon på fb (tack facebook!!) som tipsat om att fixa lotter via nätet, så efter maten satte sig A och letade där och hittade (tackochlov) en sight där man kunde köpa och skriva ut sina egna lotter (tack bingolotto.se) så vi slapp se på när S och t vann sina vinster och vi inte kunde spela med............nu vann varken de eller vi någonting..............så allt det här jobbet var alldeles i onödan!!
Men det blev en trevlig .............och ovanlig........ torsdagskväll iallafall............och som sagt...............vi slapp poptöntarna Wiva och Böda camping............även om ryktet säger att A var med i programmet när han grillade............på en vanlig grill............ingen Gyrosgrill den här gången!!
Apropå tv förresten.......har ni sett det nya frågesport programmet "Den svagaste länken", det är ett jättebra program om man slapp programledarens elaka och hånfulla kommentarer och åsikter, ok ok det är efter en amerikansk förlaga...........men varför måste programledaren vara så oerhört spydig och dum???
Jag kan verkligen inte fatta det, för frågesporten i sig är ju bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0