Dagens

aktiviteter har bestått i, tvätt,anställningsintervju, handling, telefonsamtal, förberedelser av middagen och snart ska jag till gymmet.........idag ska jag inte hoppa det..........men först ska jag hämta min bil som varit inne på service och fått en ny strålkastarramp nertill, så jag kan se bättre när jag kör hem genom de mörka skogarna fram och tillbaka från jobbet!
Sen hoppas jag att A fixat  mobilladdaruttaget i bilen också. Vi upptäckte nämligen när vi åkte till Lund härom helgen att mobilladdarna inte laddade, varken den till jobbmobilen eller till våra HTC mobiler. Jag tyckte det var konstigt för jag hade använt det dagen innan. Men men det fungerade inte och jag tänkte ringa verkstaden och säga till om den också dagen därpå eftersom det skulle gå på garantin. Jag glömde ringa dit på måndagen men så kom jag på det dagen därpå men innan dess tänkte jag kolla lite mer noga, så det inte bara var något knas som jag kunde göra något åt!
Vilken tur att jag gjorde det......för jag hittade problemet........det ligger en guld tia längst ner i uttaget.............klart inte laddaren får kontakt då......vilken tur att jag inte lämnade in den på verkstaden utan att kolla....det är verkligen perfekt passform för en guld tia i mobilladdaruttaget......för jag har inte lyckats få ut den när jag försökt, jag har pillat med fingrar och naglarna, jag känner kanten men får inte upp den.......jag har försökt trycka ner ett kladdigt urtuggat tuggummi med förhoppning om att den ska klibba fast sig i pengen så jag får upp den...........men inte...........den sitter/ligger där den ligger och glimmar retfullt...........idag ska eller så har redan A fått upp pengen.............en magnet borde ju funka...........men det måste var en magnet på en pinne av något slag så den når hela vägen ner!!
Och så var den här lediga dagen slut, men den här veckan ska jag inte jobba några 80 timmar iallafall, utan det blir nog mer rimliga 38timmar och en tråkig utbildningsdag i kommunens regi............ja jag vet jag låter grinig men de 2 tidigare utbildningsdagarna har inte gett någonting, så jag har tyvärr inte så höga förväntningar på den här 3:dje dagen heller.........det känns bara som ett stort slöseri med vår tid som vi hade kunnat göra något mer meningsfullt av!!
Så jag jobbar onsdag, utbildning och arbete på torsdag ledig fredag och så ett kort extra pass på lördagen och så en ledig söndag innan nästa veckas arbete!!
Tur att man gillar sitt arbete!!
Men det är bara lite drygt 2 månader innan vi åker till Sri Lanka, A och jag............och innan dess har vi blivit farmor och farfar också!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Jonsson

Anställningsintervju - så spännande! håller tummar och tår för dig! Utbildningsdagar i kommunal regi brukar vara rätt trista och snåla ...

Det där med tian var riktigt kul att läsa :)

2011-11-22 @ 23:23:37
URL: http://dragabol.gblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0