Fulltecknade

helger har vi framöver nu...........det är julbord, kalas, tysklandsresa och så ska jag jobba lite också och så är det jul och nyårsfirande...........sen är det nytt år.............och ingen runda med husbilen kan vi få in någonstans............typiskt!!
A har putsat och målat och fixat nya däck till vår husbil så nu är det snart bara insidan kvar.........och därinne är det bara de röda förhängena som ska sättas på plats och skåp som ska fyllas..........sen är den färdig för avfärd!!
Ungarna har tittat i och på den och godkänt den också och har nog förhoppningar om att kunna få låna den ibland när de ska ut på äventyr...........och de kommer de att få göra också..........såvida det inte krockar med något som A och jag har planerat förståss!!
A och jag var på IKEA förra veckan för att handla tyget till förhängena, ny madrass till husbilen och lite annat.
Jag hatar verkligen IKEA, skitaffär!!!
Jag hittar inte och man går runt runt i de här gångarna och så finns det genvägar........men...........då måste man ju veta var man hamnar när man tar en genväg också.........och det vet inte jag  eftersom jag av förklarliga skäl inte går där så ofta.........och aldrig hittar man någon att fråga heller!!
Vi hittade tyget vi behövde iallafall..........men tyvärr stod det inte någonstans att man ska väga och prismärka sitt tyg där på textilavdelningen, så när vi kom till kassan och scannade våra varor fick vi "backning" på tyget.............vilket resulterade i att jag fick gå in i affären igen och hitta tillbaka till textil.
Jag fick vägvisning om en genväg av kassörskan.......som jag tog...........men någonstans blev det fel igen så jag fick fråga ytterligare en gång och fick nya direktioner som ledde mig dit jag nyss var..............och det var inte textilavdelningen!!
Så jag fick leta reda på personal........igen............som talade om vilken väg jag skulle ta därifrån............ta vänster vid mattorna och följs sen stället där det är ombyggnation på gång och ta sen.............där blev det fel någonstans (vilket i och för sig kan bero på mina svårigheter med höger och vänster) jag försökte öppna en larmad dörr.....det gick inte så bra.......och oj vad det skrek.....men då fanns det minsann gott om personal som kom rusande mot en vilsekommen kund!!!
De förklarade för mig hur jag skulle gå och efter många om och men så hittade jag dit jag skulle och efter ännu mer många om och men hittade jag också tygvågen som de gömt vid en vägg bredvid en massa gardiner!!
Sen skulle jag hitta tillbaka till kassan där A nog stod och undrade var jag blivit av!!
Jag försökte mig på några skyltade genvägar, men efter att jag för andra gången kom till mattorna valde jag att följa med lämmeltåget längs labyrintgångarna............jag gick säkert flera km...........j--la skitIKEA jag ska aldrig mer gå dit!! Ok ok det vet jag att jag inte kan hålla men jag tänker absolut undvika att vara där mer än nödvändigt............och det är väldigt sällan nödvändigt..............som jag ser det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0