Nya arbetsuppgifter

har jag fått på jobbet nu.
Hade någon sagt till mig för 10 år sedan att jag skulle komma att  jobba i huvudsak med föräldrar, tycka det var kul och göra det bra hade jag skrattat dem rått rätt upp i ansiktet!!
Men det är precis det jag gör nu!! 90% av mitt arbete i nuläget består av föräldra och familjearbete...........och det ÄR verkligen jättekul!! Jag stormtrivs och känner en massa arbetsglädje varenda dag när jag åker till jobbet!!
Så därför kan det väl verka vara lite underligt att jag faktiskt har varit på anställningsintervju idag!!
För det har jag.......och det var kul.........ja jag vet jag är knäpp.......... men jag var inte ett dugg nervös,tyckte bara att det var roligt och spännande!! Och det är kanske inte så underligt att jag känner så egentligen........jag menar...........man sitter och berättar för andra hur bra man är och vad man är bra på............och inser att man faktiskt är bra på mycket och tycker att mycket är kul...........det blir ju en stor dos må-bra-boost!!
Jobbet jag sökt är som handledare till ensamkommande flyktingbarn och jag skulle verkligen vilja ha det jobbet.
Jag tror tyvärr inte att jag får det, och det är inte pga intervjuen,(för där tror jag att jag gjorde bra ifrån mig,) utan det är för att jag nog har lite för högt löneanspråk, men jag vill ju inte gå ner i lön precis........ speciellt inte nu, när jag faktiskt har ett roligt jobb redan!
Jaja vi får väl se, jag håller tummarna iallafall för jag tror att det arbetet och arbetstiderna skulle passa mig väldigt bra.Och att det var 170 sökande och jag var en av 11 de kallade känns ju bra bara det (och att det en kvinna de sökte för gruppens sammansättning) Det vore så kul att få prova något nytt och få lite nya utmaningar i jobbet och att jobba ihop med nya människor (såhär i slutet av mitt yrkesverksamma liv.............jamen det är ju så......... jag har jobbat i 32år nu har jag bara 15år kvar sisådär!!!)............och så skulle jag få 3mil kortare resväg............och det vore ju bra med det bensinpris som vi har nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0