Nymodigheter

..............eller...........nu har jag blivit modern.............jag har en HTC telefon...........en data i miniformat som man kan ringa och skriva sms med!!
Jag trodde nästan att ungarna och A skulle överraska mig med en sån på min 50-års dag eftersom de länge har tyckt att jag ska ha en sån telefon,eftersom jag varit en sån motståndare till eftersom jag tyckt det bara verkar vara onödigt och besvärligt....... men det gjorde de förvånande nog inte.
Och nu har det gått några månader sen dess och nu  tycker jag det verkar lite roligt med en sån där modern mobil, (det verkar så roligt att spela det alfapetliknande spelet där som alla andra verkar spela nu) så jag bad A (som vet hur man gör) köpa en sån till mig (mitt abonnemang står ändå på honom, och han visste ju vad det är jag vill ha.......eller vad han tyckte jag ville ha!!) Egentligen ville jag ha en Iphone5, men då sa A att han och våra söner inte kan hjälpa till med en sån om jag behövde hjälp, för de vet inte hur de fungera,r så då blev det en HTC som de har istället!!
Men nu blir mobilerna bara större och större....... men eftersom jag verkligen tycker om min gamla mobil så har jag gjort om den till min jobbmobil, för den är mycket bättre och lättare att skriva sms och ringa ifrån än mobilen jag fått på jobbet!!
Men det ÄR mycket nytt och konstigt som jag måste lära mig..........och det tar sååååååå lång tid att skriva sms med den........än så länge iallafall, det blir nog bättre när jag övat och tränat ett tag.
Men jag kände igen mig lite från mamma och pappa häromdagen när A började lära mig den litegrann.....- Stopp gör inte så fort -Hur gjorde du det -Varför gör du så.............så har mina föräldrar låtit ganska mycket när jag har lärt dem en del av funktionerna i datan!! Men de börjar bli duktiga nu, nu har de lärt sig skriva ut, maila, använda internetbanken och hämta information på nätet......t.o.m pappa har släppt lite på sin avoghet mot datorer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0