Bucket list

.........eller....... saker som jag ska göra innan jag dör...........eller som det heter på TV, 99saker jag ska göra innan jag dör!
Så många saker kan jag förståss inte hitta på för egen del!
Men det är ju som kollegan S (som är flera år yngre än mig......3-4 eller nåt!!!??) brukar säga till mig..........att jag är på dösidan!!
Men jag har, skaffat mig körkort,hittat mannen i mitt liv,fått barn,och barnbarn det måste ju vara det viktigaste iallafall!
och så har jag bott i Indien i 5år av mitt liv, kört sportbil (ganska många gånger faktiskt!!), kört snöskoter ( i karavan och kört vilse!!),åkt segelbåt i karibien och varit i minst 15 andra länder bla
och så har jag sett vilda elefanter, kobror i trädgården,vilda valar och delfiner, Taj Mahal,pyramiderna, Akropolis och Loch Ness........(men jag såg inget monster!)
Och i somras åkte jag paraflying.........det har i och för sig aldrig stått på min lista men nu har jag gjort det iallafall!!
Och det var väldigt häftigt..........och högt...........och lite skrämmande när man fick se hur slitna och trassmiga linorna jag satt i var!!
A övertalade mig......men det är jag glad över!
Långt där nere sitter m och S!
Utsikten var fantastisk
Och det var faktiskt inte läskigt alls!
Jag trodde uppfärden och nerfärden skulle vara läskig..... men det var det inte, man bara gled av och på motorbåten
I Kroatien gjorde jag också något jag verkligen alltid längtat efter att få göra.........åka forsränning!!
Jag hade velat åka det med A när vi var i Dominikanska, men det vågade inte han då.............han tyckte det var långt hemifrån om man skulle skada sig och hamna på sjukhus!!!
Men i Kroatien  (det var närmre hem!!) vågade och ville han också.......... efter lite övertalning från min och ungarnas sida!! Och det var något av det allra häftigaste
Det var A och jag och S, M och m som gav oss iväg på det här äventyret, det var egentligen T som hittat att det fanns forsränningen 
men  han och L valde att inte följa med pga barnen (T sa något om att han var en ansvarsfull tvåbarnsfar)
 Annars hade de säkert gärna varit med båda två´!!
L är inte den som bangar något våghalsigt...........hon är tex den enda i familjen som vågat sig på bungy jump!!
Man var inte så snygg förståss med hjälmar och flytvästar!! Men det var väl lika bra att ta på sig det eftersom alla andra hade det!
man fick jobba på ordentligt och lyda styrman längst bak....och left side paddel fast backwards, right side stop paddling
som domderade ut order till sin besättning -right side stop paddling, left side fast forward.......och jag som har så vårt för höger och vänster!!
right side paddel, left side stop paddling....... det var mycket nya termer vi fick lära oss
och använda oss av tex Bomba= alla sitter inuti båten och håller paddlarna rakt upp,
Bomba
bomba
Stackars styrman fick hänga sig ut långt över båten för att styra oss rätt..... Här har M solglasögon på sig.....
Vi försvann alla i vågorna ett tag....och båten blev helt vattenfylld
blubb blubb
styrman var nöjd med vårt arbete, ingen ramlade ur och båten kantrade inte en endaste gång
Men här har M inga solglasögon på sig längre........de försvann när vi blev översköljda, men hittade i båten när vattnet däri runnit undan
Det var stillsam paddling en del också....... 3 timmars paddling
whole boat fast forward
Men visst syns det på oss att vi gillade det allihop!
Det var bara S som ramlade ur båten........när vi stod still vid kanten och hade paddlat klart!!
Han trodde inte det var så djupt som det var så han försvann.......i vattnet!!
För det gjorde vi verkligen,gillade det alltså och jag skulle lätt göra det en gång till!!
Men det som jag inte gjort och verkligen verkligen skulle vilja göra är: åka hundspann och bada med delfiner,och åka på safari i Afrika och så skulle jag vilja våga hoppa fallskärm också..........men det lär jag aldrig göra!!
Men hundspann och bada med delfiner SKA jag göra någon gång i mitt liv!! Det ska jag bara! Och vi åker nog till Kenya och åker på safari någongång också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0