Datahandbok

håller jag på att göra en till mamma.....och pappa, med steg för steg instruktioner för att ta sig in till de olika delarna på datan.
För jag inser att jag "svänger" mig med termer och annat som väl är rena serbokratiskan för mina föräldrar som är noviser inom data och dataspråk!
Termer som dubbelklicka, scrolla, chatta, högerklicka,adda...... tänker man ju att alla kan nu.
Ikväll ska vi hem till mamma och pappa och installera deras riktiga email adresser, och så blir vi bjudna på middag och det är ju alltid trevligt att bli bjuden på lite middag!
Men mamma är riktigt duktig med datan nu, hon tar sig in på fb och min blogg iallafall .
egentligen skulle de behöva ett nytt tangentbord också, de har ju fått M:s gamla data och tangentbord, dataskärmen fick jag dem att köpa en tunn skärm istället för hans "tjockskärm" (den tjocka är ju så klumpig och tar ju så mycket onödig plats) och egentligen skulle de behöva ett nytt tangentbord också, för den de fick är lite sliten så alla bokstäver syns inte så väl, så jag får väl leta och se vad jag kan hitta i mina gömmor......för man har ju samlat på sig lite datagrejer genom åren!! Jag som använder datan på jobbet och hemma vet ju var bokstäverna finns......men det gör inte de.
Mamma ska få hjälpa mig komma igång med stickning istället, vi får använda oss av varandras färdigheter. Jag kan sticka och virka men har glömt hur man startar......(börjar heter det nog inom stickning förresten, startar gör man ju med datan =)!!) Och nu har jag fått garn, garn gjort av i och s ull
som jag sparat och sen lämnat till en av Böda-T:s kompisar som gjort garn av det, visst är det läckert garn??
Det ska bli bebisfilt av det, den blir nog varm och go.......och unik!!
Jag ska bara tvätta det i ofärgat schampo först.
Det vita lilla nystandet i mitten är ull bara från i,och det gråvita är blandat av pyrenner ullen och långhåriga schäfer ullen! Det  ska stickas med stickor i storlek 8 (rekommendation från han som spann garnet) som L var inne i stan och handlade åt mig igår!
Tänkte nya barnbarnet kunde ha det som en extra varm och go filt i vagnen när hon/han kommer i december........eller förhoppningsvis i januari!!
Just nu tror jag det blir en flicka, men vad barnet ska heta är VÄLDIGT oklart......de blivande föräldrarna S och t har skrivit lista nu men de har svårt att komma överens om det.
Nu kallar de babyn för "ynglet" till min stora fasa......ynglet låter inte bra, jag har försökt sälja in pyret eller nåt!
men näedå ynglet envisas de med!!
Det är väl för sjutton ingen groda som ligger i magen!!!
Några av alternativen just nu är Edith, Lia, Livia,Iza, Frans (det sistnämnda vill S men t vägrar det!!), Love, Malvin och Loke, men t verkar ha resignerat lite nu.......hon ska inte leta mer förslag nu  utan vänta tills hon ser bebisen säger hon!
A vill ha ett kort namn som Bo eller My (eftersom namnet ska tatueras in på hans rygg!!) medans jag gärna ser att det blir ett namn med ny första bokstav...... som jag inte redan använder i min blogg.... så något på F, K, E eller B skulle vara bra!!
Något på M vore inte så bra......för jag har ju redan M och m och T skulle också vara besvärlig eftersom jag även använder T och t!!
Annars har jag en ledig dag till som jag ska fylla med innehåll innan veckans jobb börjar kl 8 imorgon, och nu ska jag tvätta garn!
Hundgarn!
det blev en väldigt innehållsrik blogg det här........började med datahandbok tog vägen genom namn på barnbarn till hundgarn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0