Före och efter

Idag tänkte jag vara modig.......men så kom jag på.....vaddå modig, vad larvar jag mig om.......såhär har jag visat mig för folk på badstränder både i Sverige och utomlands i många år........ och då är det  betydligt färre som läser min blogg.....så !!
Här är jag (eller Tjock-Åsa, som jag brukar kalla mitt "gamla" jag när jag tex ser bilder) för 13 månader sen
Och tänk...... att jag även då hade dagar då jag kände mig ganska snygg!!
Och jag kände mig inte så klumpig och osmidig som jag måste ha varit heller! Och inte led jag så mycket av det (även om det kallas att "lider av fetma") och ungarna har aldrig skämts för mig ......de har bara konstaterat att de har en tjock mamma!!
Men ärligt talat så tycker jag bättre om mitt "nya" jag!!
Nu har ungarna inte någon tjock mamma....... och tackvare det får de kanske behålla mig längre!

46kg mindre,
minskat midjemått på 36cm (!!!)
jag har minskat 34cm runt rumpan (har tappat mer på magen än rumpan!!Men det är ju bra!)
minskat omfång på låren med 17cm
och 13 cm på armarna!!
På armarna syns överskottsskinnet  mest, "gäddhänget" är stort.......långt?? 7cm eller nåt, L tycker jag ska operera bort det, men jag vet inte.......är det så mycket snyggare med två stora fula ärr (för jag får alltid fula ärr) längst hela överarmen än gäddhäng???........O brukar alltid kommentera när kan kommer åt mina överarmar.........-mormor är mjuk där säger han =)

Även om det muttras om att jag är så liten när vi kramas.......och att jag inte är "så mjuk" längre!
För nu både syns och känns ju magmuskler, höftben och nyckelben........det är såå snyggt med nyckelben!!
Men ärligt talat så är jag snyggast med kläder på.....
För visst har jag massa skinn över...........säkert 7-10kg sammanlagt........men mycket mindre än jag befarade faktiskt och det syns knappt med kläder på!!
Kläder i storlek 38-42 istället för 50-54!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0