Resan till Kroatien

blev även den en alldeles fantatisk utlandsemester!!
Vi måste vara duktiga på att välja bra semestermål konstaterade min man och jag!!
Men vi har ju lärt oss undvika " semesterfällor" med schabrak hotellkomplex som Turkiet, Kanarieöarna och Egypten erbjuder!!
Hotellet i Kroatien var väl inte vår stil egentligen visade det sig...........det var ju värsta snobbstället ju........... med "dresscode" i matsalen och inget bus och lek i bassängen........men vi låtsades som om vi inte förstod, det när vi gick ner till matsalen i linnen och shorts..........och det var ingen som brydde (vågade?!!?) sig om att upplysa oss om det heller!!
Det var iallafall ett himla mysigt ställe Brel!
Vi åkte hemifrån redan kl 8 på morgonen för säkerhetsskull...........vi kände att vi hellre hade ett par timmar tillgodo på Arlanda än att ta sovmorgon. Vi var ju många och många bilar kan ju i värsta fall ge många problem!
Men vi slapp alla problem!
Vi stannade och åt frukost i lugn och ro strax efter Gamleby när vi hämtat upp m där.

Jag har ju skämt bort mina ungar med hemmabredda ost och skinkbaguetter (jag stod och bredde 15 baguetter och 6 limpsmörgåsar  kl 7 på morgonen!!) på våra resor genom året, så det fick jag vill bjuda på den här resan också. Och så hade jag dagen innan bakat bananmuffins (jag lyckades glömma både smöret och gräddmjölken i dem...... men de uppskattades iallafall) som jag också hade med mig och så våra rester från kvällen innan..........grillade revben
Matsäcken uppskattades som sagt!!
t gillade också gurkskivorna jag tagit med

Sen åkte vi till Arlanda i ett svep

......i tre bilar, L och T hade för säkerhetsskull lånat sin kompis bil (som var i bättre skick än deras bägge) för  långresan.
Så vi kom till Arlanda i god tid.

Bilförarna släppte av oss med all packning för att parkera bilarna på långtidsparkeringen..........långt bort!!
De fick åka buss tillbaka till oss!

De små söta småungarna var så tålmodiga och snälla båda två

.......och nyfikna!
Både utanför flygplatsen och inne på den.

Fast vi fick vänta en stund där, men vad gör väl det i så trevligt sällskap som med vår stora härliga "tattarfamilj"



Men allt flöt på precis som det skulle...........det var bara M som gav oss puls ett tag när han lyckades slarva bort sitt boardingpass efter 2 min............men det löste sig det också  efter lite om och men och vi kom upp och iväg!
Det var en himla behändig flygtur, på knappt 3 timmar, men t tyckte det var illa nog, hon är alldeles fruktansvärt flygrädd nämligen..........så S som inte heller gillar att flyga alls hade inte tid att tänka på sin flygrädsla iallafall!
Vi bjöds på mat..........eller bjöds och bjöds den hade jag fått betala tidigare........80:- för, för tråkig illaluktande mat, jag gillar verkligen INTE flygmaten, jag tycker jag blir illamående bara matvagnarna rullas ut, men något var vi ju tvungen att ha i oss eftersom vi åkte mitt i middagstid........kl17.
Vi kom iväg och landade utan förseningar (det vet jag inte när vi gjort senast!!) och sen fick vi åka buss i mörker i nästan två timmar innan vi kom fram. Mamma och pappa mötte upp oss vid hotellfoajen och hade bara gott att berätta om deras vecka där utan oss.
ojsan........så det kan bli...........nu lyckades jag viss publicera den här halvfärdiga bloggen, jag tryckte på fel knapp...........jag tryckte på spara och publicera istället för att spara som utkast.............hmm.........jaja fortsättning kommer ikväll (det får väl bli en ny blogg då!! Den får väl heta Kroatiensemestern!!) för nu ska jag iväg till gymmet, jag skippade löpningen som jag hade planerat............det är inte så kul att springa i regn....... så det sparar jag tills imorron då jag också är helt ledig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0