Ååååå

jag blir såå trött på mig själv......för jag kan nog inte skylla på datorn tyvärr, det är rent handhavarfel!! Jag är för trög helt enkelt!!
Jag har suttit här och scannat in fantastiska gamla bilder, de äldsta från 1897 men jag fattar bara inte hur jag ska få in de fina bilderna på rätt ställe............eller nåt ställe över huvudtaget i släktprogrammet!!!
Jag skickade just ut ett SOS till vännen och datageniet E och hoppas att jag kan lura hit henne så hon kan lära den här kärringen hur man gör!!!
Här kan jag ju lägga in bilder och på fb och i datan så jag får väl visa upp dem här till en början!
Här är en bröllopsbild (eller förlovningsbild, jag är inte hundra på vilket) på min farmors föräldrar,
Amalia och Axel, det är taget 1897...... om det är ett bröllopsfoto annars är det taget tidigare än så!
Amalia är bara 19år och Axel är 23
Här är de 46 år senare.....och 9 barn rikare,1943
Här är min mormor och hennes föräldrar......1917, så fina de var!
Här nedanför  är min mormors mor
På hennes 50-års dag kanske......jag vet inte men nog tycker jag hon ser lite äldre ut än vad jag gör, men hon är nog i den åldern för hon blev inte så mycket äldre än  så.
Och så hittade jag ett vackert kort på A:s farmor, jag har inte en aning om när det är taget men stilig är hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0