Alldeles

.........ledig och oplanerad dag har jag idag och det känns som om den kommer att tillbringas en del här framför datan!!
Jag är sugen på att kika och uppdatera min släktinventering och att blogga lite.....
Lyckades av misstag radera bloggen om "småtrollen" så den fick jag skriva om och så har jag lite annat att skriva om också!
Jag har ont om lediga dagar just nu tycker jag, det är enda nackdelen med att bara jobba var 4:de helg. Men förra våren när jag jobbade varannan helg var ju ju än mer missnöjd iallafall!! Och jobbet är roligt....Så visst är det MYCKET bättre nu!
Jag har ett väldans Böda sug, men när vi ska ha tid att åka dit veti fåglarna och husbilen har vi inte använt än heller!!
Men vädret............vad är det med vädret den här våren?? Så kallt och ruggigt...... och motvillig har väl våren aldrig varit förut!!
Kommande helg skulle man ha kunnat åka till Böda men då ska A och S flytta företaget de köpt i Malmö hit så då har de att göra större delen av helgen, t ska få använda sina kunskaper av lastbilskörning!!
Men vi ska hinna med cruisingen i min arbetarkommun iallafall det har vi planerat.
Jag ska nog lufta min bubbla, den är inget bra att cruisa med,men den kan få stå och se fin ut på en parkering någonstans
........... för corvetten ska stå tillsammans med massa andra corvetter på Stortorget och den passar bättre att cruisa med!
Helgen som varit gick snabbt förbi.....det var ju silverbröllopsfirande och lite trädgårdsfixande och så var jag i skogen med hund och min käre "myndling" en hel del
han är värsta fiskefreeket.......... så han har tillbringat större delen av helgen vid åar, dammar och bäckar hemomkring, han ska bo hos oss varannan helg framöver, så det lär bli diverse fisketurer för mig med...........och korvgrillning!!
Köket är färdig renoverat........nästan iallafall..........det är en vägg som ska målas.........orange....... men det får bli till hösten.
Här är en "förebild" 
Såhär rörigt var det under tiden
Och så här fint är det nu
Det blev som nytt, fräscht och fint!!
Vårprojekten vi har.........när vi inte åker till Böda vill säja.......är att byta ut staketet runt vår lilla altan, det är genomrutten, man ska inte luta sig mot det!!
Och så ska jag måla om huset, det faluröda "torrfäller" nu, så jag ska ha det som mitt projekt (men jag hoppas att jag får lite hjälp av lite ungar ibland!!), det ska sättas upp ställningar runt huset så jag kan fara runt där med penseln!!
Och så har jag fått för mig att jag ska skaffa mig små trädgårdsland med potatis, morötter, lök och sallad..........det värsta är att jag inte gillar att rensa landen!! Jag gillar att gräva och plantera men resten är inte så kul, men jag har för mycket fritid om kvällarna så jag vill ha lite att göra ute........vi får väl se hur det blir.........fortsättning lär följa!! A lär jag inte se så mycket av den närmsta tiden, han har väldigt mycket att göra på jobbet och så flytten på det. Förr i tiden när vi hade barnen hemma var han iallafall tvungen att vara hemma när jag jobbar......(jag brukade säga att vi hade delad vårdnad om barnen då, han var hemma när jag jobbade och tvärtom) Men nu bara jobbar han!!När han inte har några små barn att ta hand om här hemma!
Nähe nu ska jag leta reda på släktforsknings usb:et och titta lite på det istället, jag har fått en massa gamla bilder som jag ska scanna in och förhoppningsvis lyckas lära mig få in bilderna i det också.....jag kan ju lägga in bilder överallt annars nu så det borde väl inte vara så svårt att få till det däri heller..........kan man tycka!!

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej !



Trevligt å höra att ni i alla fall hinner med cruisingen för vi kommer att vara där å kika som vanligt.



Kram !

2012-04-23 @ 11:28:59
URL: http://www.stinasvovvar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0