En slitig helg

.......har det varit........mest för A och S som flyttat hit sitt Skåneföretag!
De har inte haft en helt ledig dag den här helgen någon av dem..........och den lediga kvällen S hade jobbade han som dörrvakt!!
Vi var på firman strax efter 8 i lördags för att städa undan det sista A, S och jag.........
och Lo var också med
Hon fick också lite uppmärksamhet........när hon behövde det
eftersom hennes mamma körde dit lastbilen med maskiner och annat!
Jag har en cool svärdotter.......som kör 24metrare,........ att hon bara vågar!!
Hon kom iallafall med hela långa lastbilen med släp med allt A och S dagarna innan varit nere i Malmö och plockat ihop!
Så var det "bara" att tömma det också
Det var välfyllt!!
Lo fick lite gos och mat av mamma
Medans lastbilen tömdes
L kom också en stund tillsammans med barnen, de ville ju också se stora lastbilen och gaffeltrucken som kom för att lyfta ut de tunga sakerna ur släpet
De tyckte de var spännande.........och så fick ju O "provköra" den stora lastbilen också!!
Det gillade han!
Jättemaskinen!!
Jag passade barn och bjöd på läsk, bullar och kex
Sen skulle jättemaskinen baxas in också......
Men det gick
En brodyrmaskin på plats......... 2 kvar!!
V inspekterar arbetsmiljön
Och provar tillsammans med sin bror handtrucken
Så......då var de på plats alla 3 maskinerna
Och då fick t hoppa ur mammarollen och in i yrkesrollen och köra tillbaka lastbilen
O och A fick åka med t en liten bit
När t backade jättebilen 100m bla............jag som inte ens kan...........eller vill backa med vanligt släp!!
Efter det så plockade vi in resten och tog en pizza på vägen hem A och jag, så vi skulle hinna in till cruicingen.
Såklart det började regna då men den här gången struntade vi i det och gav oss av iallafall!
A tog corvetten och jag tog bubblan
Det var väldigt mycket folk på stan den här dagen!! A skulle stå på torget så det var ju inga problem......men parkeringsplatsen jag siktat in m ig på var smockfull så jag fick cruica runt ett tag för att hitta plats för den!
Den fick till slut stå utanför soc och se fin ut!!
Corvetten fick stå i värsta människohavet.......A var i det närmaste hysterisk av alla människor som stod så
tättrunt bilen!
Vår bil står där i folkhavet någonstans, man kan skymta något blankt svart bakom personen i gult!
Men när billotteriet var slut glesnade det!
Men sen blev det tätt mellan folket när cruicingen laddade
Vi åkte bara ett varv sen parkerade vi och nöjde oss med att titta på alla läckra bilar som for förbi!
M, l och m cruisade också i en gammal fin volvo duett!
Nästa helg ska vi.........inte göra någonting!! På Böda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0