Min vår och försommar i bilder

Jag har haft knas i "relationen" mellan min dator och min kamera (men så lyckades skärmen på min dator spräckas , A fixade mig en ny dator och nu fungerar allt som det ska igen med den nya datorn!!Härligt!!) så jag har ju inte lagt in så mycket bilder som jag brukar så här kommer istället en bildkavalkad!!
Lo döptes, Lovis Edith Valentina är de fina namnen hon har!
Hennes faddrar är t:s lillasyster O och S kompis C, hon döptes i bykyrkan där familjen (och kusinerna) bor.
Vi hjälpte.........vi och vi..........A då hjälpte till att såga ner träd hemma hos S och t en helg
S är nämligen extremt högdrädd...........men det är inte A........
Gud vad mycket grenar det är på stora träd.......vi slet hårt vi på marken........och S var väl den som fyllde majbrasan i byn till största delen i år!!
Husbilen har A och jag använt några helger och det är bara såå mysigt!!
DEN är så mysig!
På kvällrana satt vi här och spelade yatzy.......... och i andra änden av bilen
sov vi om nätterna (det är dock aningen lågt till tak!!) och körde om dagarna!
Vi åkte till Skåne en helg och stannade till på mysiga campingar
I Pukavik tex, där hade vi härlig havsutsikt.....även om bajamajorna förstörde vyn en del förståss!
och puttrade omkring på vackra Skånevägar (man kan inte ha bråttom i en husbil!!)

Vi hade inte bästa vädret förståss...........den här sommaren har verkligen varit besvärlig med det!
Därifrån åkte vi till Yngsjö havsbad via Bromölla och Åhus
Stranden där såg nästan precis ut som Böda stranden, men det var ännu kallare i vattnet!!
Där hade vi iallafall fint väder och njöt av den ljumma kvällen i bara linne........eller utan!!
Morgonen därpå regnade det.....
Men vi hade iallafall havsutsikt.....då upptäckte vi också att det nyinköpta campingbordet inte tålde regn........märkligt, jag menar ett campingbord SKA väl tåla regn?? Men det gjorde det inte det.......det svällde och sprack av vattnet!!
Sommarmöte med corvetteklubben har vi också varit på, i Ronneby, vi bodde på lyxiga Ronnebybrunn, det här var vyn från vårt rum!
Där åkte vi bil,
tittade på bilar och umgicks med trevligt folk.......... och pratade bilar
Och så skötte A och jag förståss prylshopen
Affärerna gick som vanligt som smort.....där höll vi till mest A och jag onsdag till söndag........ utan en dag, m:s student, då fixade vi en "vikarie" i vår gode vän med Tysklandsresorna J,och det skötte han fint.
Vi åkte från Ronneby till Gamleby (ca60 mil fram och tillbaka!!) för att ta emot m när hon kom ut som nybakad student!
.
Här dricks det rosa champagne på traktorflaket......
En lycklig tjej som fixat sitt gymnasie med bra betyg..........inte undra på att A ser stolt ut!!
Såhär såg skylten ut som jag knåpade ihop några dagar innan
Studentfesten sköt vi till söndagen eftersom vi var iväg, och m skulle ut med sina kompisar och sen tömma och städa sin lägenhet i Gamleby.
Vi var ju på Töreboda festivalen också i sommar, det var himla trevligt, husbilen var med den helgen också
Det var A:s kompisar i HD gänget som var i Töreboda och bjöd in oss och vi bodde på "Leifs trädgårdscamping" =)
Där åkte vi MC i det Västgötska landskapet
och stannade till och fikade
Men kvällarna tillbringades på Töreboda festivalen tillsammans med MC folket
Vi såg Kim Larsen, Magnus Uggla, Status Quo och Veronica Maggio bla, vi missade Robert Welsh och Rydell och Qvick......de hann vi bara inte med...........man måste ju äta lite också!!
Det fanns duktiga fotografer i det gänget
Den här bilden togs tex........där ser man hur snygg man jag har!!
Glitter i ögonen, mustachprydd, långhårig och lite skäggig och med sitt underbara leende!!
Så nu har jag redogjort för vår och försommar......det har visst hänt en hel del!!
Efter det är det ju Böda för hela slanten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0