Semester efter semestern

Har jag den här veckan........Det behövs!!
A jobbar han..........och det gör minsann jag med......hemma!!
För fy vad mycket tvätt det blir efter 3 veckor i husvagn..........kläder, handdukar och lakan........ Jag har tvättat konstant sen jag kom hem i söndags......
Och ändå ser det ut såhär i min tvättstuga nu.....
och då har jag redan vikt och sorterat och lagt in 4 korgar med tvätt där de ska vara!!
Mina stackars växter inne och ute har också fått lite omsorg........eller bytts ut (m tänkte nog inte på att blommorna behövt vatten de 3 veckorna vi var iväg......hmmm.....och jag glömde säga till henne om det!!)
Så det blev en snabbrunda in på marknaden i grannbyn och handla växter......(och lite marknadsgodis och korv och kokosbollar) Det löste jag på en kvart!!
Och sen planterade jag och gjorde fint i mina 3 stora krukor på altanen, så nu är det fint både på altanen
och inne i fönstrena igen!
Jag har också unnat mig några shoppingrundor på rean och en kinabuffé med m.
Och så har jag umgått med mina 2 äldsta barnbarn och deras föräldrar, haft svärföräldrarna på besök, tittat till min skyddsling och hjälpt L lite med att få ordning i loppisen till helgen då hon ska ha den öppen hela dagen, när det är bydag!
Mat har jag lagat också, det har varit husmanskost för hela slanten den här veckan efter 3 veckors grillat med olika tillbehör (ok då.......... en dag åt vi A:s köttfärssås och spagetti och en gång gjorde jag kycklinggryta med ris..........och så har A och pojkarna frossat i kroppkakor 2 ggr under semestern!!)
Menyn den här veckan har varit: köttfärsbiffar sås och potatis, ugnstekt falukorv och mos,lasagne och idag blir det kalops med potatis och till helgen har jag planerat kyckling med ris och currysås, lax och potatis och skinkstek med sås och potatis!!! det luktar så gott från köket nu när kalopsgrytan puttrar på spisen!!
Ja vädret har ju varit bra den här veckan........ för att inte sitta i solen iallafall!!!
Jag hoppas på uppehåll ikväll så att A och jag kan åka in till stan och går på Rix fm festivalen, (min  absoluta favorit till sommarlåt i år ska ju spelas ikväll.......dansa----- pausa----dansa---pausa =)) och Kalmardagarna........men vi får väl se hur det blir med det!!! Just nu ser det mörkt ut!!
Nähe........nu ska jag gå och vika lite tvätt igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0