Garderobsrensning

Det blev det igår!! En välbehövlig sådan!!
Speciellt i A:s garderob!!Det har sina nackdelar att jobba på ett textiltryckeri!!! Han har för sjutton tröjor så han kan klä en hel stad!!! Och värsta mardrömmen för mig när jag ska plocka in tvätten..........för hans garderob är smockfull.........eller var iallafall!! Nu är det lite mer luft i hyllorna!!
Allt började med att jag var och handlade mig lite vårkläder......
Det blev ljusa jeans och oranga toppar...........och världens coolaste pumps...........oranga de också!!
Jag kände mig riktigt snygg när jag mannekängade för A i min nya "outfit".
Jag sms:ade med m och
skrev då bla vad jag handlat, då sa hon -Du är ingen rosa pantertant, du är en orange tant!!
Igår var jag förresten en äkta smålänning, jag var inne på modehuset och hittade mig ett par både snygga och hyfsat billiga vårskor som jag köpte, sen gick jag in i skobutiken bredvid och hittade de här fräcka oranga pumpsen och ett par vanliga svarta pumps också, (köp 3 och få ett på köpet är deras försäljningsknep!!)........och så hittade jag dessutom ett par vårskor,nästan identiska med de jag köpt i butiken bredvid.......så då köpte jag de 3 paren för 500 någonting och gick tillbaka till första butiken och gjorde ett återköp och fick 349:- tillbaka............kändes som en väldigt bra affär!!
När jag sen kom hem kände jag att nu är det dags att rensa garderoben..........ordentligt!!
Nu rensade jag ut de sista favoritlinnena och tröjorna från tiden som tjock-Åsa.......mina döttrar gnäller när jag envisas och har mina alldeles för stora gamla favorittröjor på mig............och jag insåg ju när jag provade att jag verkligen inte är snygg i dem längre!!! Så nu finns det inga byxor större än 42 och inga toppar större än XL i mina garderober längre (jo jag behöver fortfarande överdelar i storlek L och XL, för jag har faktiskt inte blivit "finlemmad" bara för att jag tappat 48kg, finlemmad har jag aldrig varit, jag är grov och bred fortfarande trots att jag inte längre är "välvadderad"!! Det har mina döttrar svårt att inse när vi är och shoppar tillsammans, jag måste ofta överbevisa dem att jag inte kan ha 40 i överdelar, där är det 42-44 som gäller!! Sådeså!!)
När sen A kom hem fortsatte vi med hans garderob av bara farten
och där tömde vi så vi fyllde 3½ säck till (och då har vi ändå bara bott i det här huset i 5½år och gjorde en ordentlig utrensning innan vi flyttade också),
så sammanlagt fick vi ihop 5 välfyllda säckar avlagda kläder
som jag ska lämna in till klädinsamlingen idag!!
Apropå viktminskningen och gastric bypass operationer............ jag kan reta ihjäl mig på folk som inte berättar att de gjort operationen och att de där fått den hjälpen (som kostar samhället över 100tusen) att gå ner i vikt!
Det är helt ok att inte berätta det för alla tycker jag, det är upp till var och en, men att sen ta all cred och beröm för att de gått ner i vikt och ljuga om att det bara beror på träning och ändrad kosthållning det tycker jag är fult!!Hade man det varit så lätt att gå ner i vikt funnes det väl inte en enda tjockis i världen!!
Jag tycker inte det är något att skämmas för att man har tagit till den hjälpen, när man tappat kontrollen på sin vikt och inte rer ut att gå ner alla kilon på egen hand, för det innebär ändå stora omställningar och arbete med hur vad och när man äter och att motionera som man måste göra på egen hand också efter operationen, så beröm ska man ha,det förtjänar man (även om man i vissas ögon "fuskat",) men man ska vara ärlig om ALLT man gjort tycker jag!!
Nähe nu ska jag packa in säckarna i bilen (hmm......undrar om jag får plats med alla förresten!!!) och åka till jobbet för nu börjar snart arbetsveckan för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0