Hej!

Har ni glömt mig??? Det har nästan jag gjort.......glömt alltså.........jag menar........för ett drygt halvår sedan bodde A och jag ensamma, utan ungar och ungar..........det har vi INTE gjort sista tiden!!
För M blev ju singel och flyttade  hem igen och i december kom m hem för 12v hemmaboende (lov och 8v praktik i grannbyn) och då hämtade hon hem "sin" hund t, och 8 av de veckorna hade hon en klasskamrat boende här också som praktiserade på samma djurklinik, och de senaste 4 veckorna har min käre myndling ("myndling"......visst är det ett gulligt ord??) också bott hemma hos oss och så har M:s goa flickvän också tillbringat mycket tid hos oss.
Rena rama ungdomsboendet hemma hos oss m.a.o!
Och så hälsar ju våra vuxna utflugna barn och deras respektive och barn på med jämna mellanrum och det är ju alltid trevligt!
Men vi blir många då.......även om vi hade kunnat förutse det redan när vi beslöt oss för att skaffa 4 barn!!!
Så det har inte varit så mycket egentid för A och mig den sista tiden och inte har det blivit mycket bloggande heller!!
Men nu har jag lite egentid igen och tänkte se om jag kan roa mig lite med lite bloggande då och då igen!!
Vad händer annars i mitt liv nu då........jo vi håller på att få iordning vårt kök och det blir såååå fint och fräscht!!
Såhär såg det utan innan bytet av skåpsluckorna och handtag
Och så här rörigt såg det ut medans vi höll på........GUUD var stökigt och rörigt det blir, när köksskåpens innehåll hamnar på köksbänkarna!!!
Men nu........NU är det fint!!
Jättefint tycker jag!!
Nu ska det bara dit svarta marmorbänkskivor, och två stänger med krokar för kökssakerna ska sättas upp och så ska en vägg målas orange!!
Och så ska jag leta reda på och köpa mig en orange kaffebryggare som matchar det andra oranga i inredningen...........tror ni det finns det?? En orange kaffebryggare menar jag?? Hade det varit på 70-talet hade det nog inte varit några problem........men jag vet inte riktigt hur det går 2012!! Men jag tänker göra ett försök iallafall!!
Och så har jag........hm............m....... hittat mitt försvunna usb-minne med hela min släktforskning på, så nu kan jag fylla på med Lo och skriva av farmor. Farmor förresten, jag har inte riktigt fattat att hon är borta, utan tänker ibland (en halv sekund), att idag är det fint väder undrar om jag ska hälsa på farmor och ta med mig henne ut en stund!
Men jag har insett att jag är lik min farmor både i utseendet när jag ser mig själv i spegeln och till sättet ibland............Jag kom på mig själv när jag rensade kökslådorna och la undan överskottsskedar och nötknäckare och fonduepinnar etc i olika plastpåsar och la dem längst ner och längst in i största kökslådan........när vi flyttade farmor till äldreboendet hittade vi nämligen plastpåsar överallt i lägenheten med saxar eller gummisnoddar.......fast hon var mer noggrann än jag för hon hade satt gummisnoddar runt alla påsar............och DET har inte jag gjort!!
Men det är kanske en typisk "farmorförteelse" att förvara det man inte använder så ofta undanstoppat i plastpåsar.............och jag är ju farmor jag med nu!!
A har också gjort sig en ny tatuering, nu finns Lo:s födelsedatum och fotavtryck förevigat på hans rygg tillsammans med de andra ättlingarna!!
Jag blir alltid lite full i skratt när jag jämnför de båda fotavtrycken från våra flickbarnbarn...... V har typiska "Jakobsénfötter" knubbiga runda fötter (Jakobsén är mitt flicknamn!) medans Lo har stora men smalare "Frosthfötter" (Lo var ändå ca 1mån yngre än vad V var när fotavtrycket togs!!)
Lo växer så det knakar, hon blir "redigare" för gång man träffar henne, hon ler med hela ansiktet och när man pratar med henne "pratar" hon gladeligen tillbaka, ett charmtroll är hon den damen.........precis som sina kusiner!!
m var med som sällskap när A tatuerade sig.......det var iallafall tanken.............men..........hon kom hem med en ny tatuering hon också
En liten djävul blev det presis vid troskanten......ganska söt är den!
A har också haft fullt upp på jobbet när han inte renoverat kök.....Han har nämligen köpt sig ett brodyrföretag, ett av Sveriges största så han och S har gjort flera resor fram och tillbaka från Malmö för att ro iland det och i fredags blev det klart med övertagandet och numera heter firman
Det firade vi förståss i fredags med god mat........oxfilé och potatisgratäng
..........och tequila förståss!!
...och i helgen kan det bli lite tequila igen för då kommer våra kära Bödavänner från Lund hit och ska fixa med husvagnen, för snart drar Böda säsongen igång igen...........och det här fina härliga vårvädret har fått mig att ha ett väldigt sug efter Böda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0