1-år

fyllde lilla Lo häromveckan!! Tänk vad tiden går!!
Hon är en glad och väldigt aktiv tjej, hon älskar att krypa i trappor och att utforska världen!!
Sova är inte hennes favoritsysselsättning precis!!
Jag missade tyvärr hennes kalas, jag jobbade och kunde inte komma ifrån jobbet, ens för en liten stund den här söndagen!
Men vi träffas ju ganska mycket ändå så det var väl inte hela världen (även om jag ju allra helst hade velat vara med på 1-års kalaset!!)
Men jag hade kommit på världens bästa födelsedagspresent iallafall, en dockvagn!!
Lo blev nämligen väldigt avundsjuk på kusinen V:s dockvagn som hon fick i julklapp, de bråkade nästan om den där vagnen på julafton, så då bestämde jag mig för att köpa Lo en dockvagn till hennes födelsedag 2 v senare!.
Man blir ju så himla nöjd när man kommer på en så bra födelsedagspresent som man är säker på ska uppskattas!
Så några dagar innan födelsedagen åkte jag in till leksaksaffären och valde länge och omsorgsfullt ut den finaste dockvagnen jag kunde hitta i hennes storlek.
Tyvärr var jag inte ensam om den idén......typiskt!!
För när A kom till kalaset med paketet.....fanns det redan en nyuppackad och färdigmonterad dockvagn i där!!
Lo:s mormor hade också kommit på den här strålande idén!!
Så den fick jag oupppackad åka in och lämna tillbaka dagen därpå!
Men jag kom på att t önskat å Lo:s vägnar en pulka i julklapp, men det fick hon ingen då och efter att dubbelkollat ,så hon inte redan fått en sådan bytte jag ut vagnen mot en orange (någon som är förvånad över färgvalet??? Trodde inte det!!) pulka och en apa!
Olyckligtvis hade ju snön hunnit smälta bort (men det brukar ju alltid komma lite mer snö när A och jag är på vår vinter solsemester i jan-feb, så jag tänkte att det nog finns hopp om det ändå) men Lo verkade uppskatta den iallafall.......
 
.....hon "provsatt" den flera gånger i hallen när jag kom med den hem till henne.
Jag kom förresten på en fördel med att missa kalas då, för när man kommer när det inte är kalas så fick jag Lo:s  fulla uppmärksamhet och behövde inte dela med mig av henne till någon!! =)
Och en knapp vecka senare kom det ju ett snöoväder till........så då kunde Lo ta premiärturen i pulkan!!
Och visst ser det ut som om hon gillade det också!!
När jag tänker efter så tror jag nog att Lo behöver ha en ny dockvagn om några år iallafall.......då ska hennes farmor vara först på det kalaset!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0