2013 första snöoväder

Kom häromdagen.....
Vi hade ju snö över jul och nyår, men den smälte olyckligtvis undan och byttes ut mot tråkigt grådask och regn lagom tills det var som bäst dvs Vitt och fint och plogade vägar!!
Men som sagt, när jag vaknade i fredags hade det kommit en 4dm snö.......och A hann inte ploga innan han åkte till jobbet den här morgonen!
Så det var bara för mig att leta fram snökängorna igen och pulsa ut i snön på morgonpromenaden med hunden och sen hojta upp m ur sängen och leta fram snöskyfflarna och skotta!
Skottas in till garaget och vid ytterdörren skötte jag medans m fick hoppa på 4-hjulingen och ploga gångarna och o fick skotta fram sin bil!
m hoppade motvilligt och lite buttert upp ur sängen, ut och upp på 4-hjulingen
.........men sen tyckte hon nog att det var lite kul iallafall!!
Det var verkligen mycket snö som kommit, så vi höll nog på en timme innan gångarna var körklara och jag kunde ge mig iväg och handla lite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0