Det drar ihop sig...

till vinterresan till det spännande och annorlunda landet Oman!
Om en vecka har vi påbörjat vår resa, men den första kvällen/natten ska tillbringas i Stockholm, där vi ska se en förvisning typ generalrepetion av Magnus Ugglas nya show, det ser jag fram emot, sen ska vi nog tillbringa några timmar sovandes i bilen, det ser jag inte så mycket fram emot, innan vi ska checka in oss på Arlanda tidigt på onsdagsmorgonen typ halv fem!!
Det är väl första gången vi funderat på att ta med oss alkohol när vi åker utomlands!!
Och aldrig har jag väl funderat så mycket på vad jag ska packa ner........något som är svalt och ändå döljer axlar och knän,axlar och knän är tydligen sexobjekt i det här landet, enligt det vi har läst oss till!!
Annorlunda.........jaa!!
Så jag ska sy in några  av mina längre kjolar,
För sys in behövs det göras om jag ska kunna använda de 4 år gamla kjolarna!!
De kjolarna som finns att köpa nu är antingen för tajta eller för korta eller för varma! (och min klädbudget för de kommande 5åren är redan slut! ) Så det är bara att ta fram måttband, sax och symaskin!! Jag skulle ha gjort det i måndags men då hade jag ju ett evigt ståhej med mitt plånboksletande, så jag missade några timmar där!
Så det får bli en del av min sysselsättning på min lediga fredag, tillsammans med packning och betalning av räkningar!
Drickvaccinet är iallafall taget och resväskorna framplockade, packlista och packningen påbörjad.
Så snart ska vi tillbringa dagarna här med varsin bok och en läskande fruktdrink.......och här på stranden får man visst visa axlar och knän......där är det visst inte för sexigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0