Lattjolajbanland

 
.........hette det visst inte........fick jag veta........ men dit tog vi iallafall med oss barn och barnbarn och hade lattjolajbankul tillsammans!!
Lo fick klättra hur mycket hon ville utan att riskera att slå sig halvt fördärvad
Och det gjorde hon också
Upp och ner
 
 
eller så gosade hon i bollhavet med mamma!
O trivdes också i bollhavet
och det gjorde V och hennes morfar också
men det gick mer våldsamt till när O och morfar var i bollhavet!!
Men V hoppade ju förståss också väldigt gärna på studsmattan........för det gillar hon!!
Och jag fick åka rutschkana med båda flickorna
ett gung -u kan man ju också roa sig med!!
 
Även de stora barnen roade sig!!
Och vi hade vilt krig med skumbollskanonerna........alla mot mamma/svärmor/mormor/farmor blev det visst!!
Till ungarnas stora förtjusning, speciellt när jag träffades med två bollar rätt i pannan direkt efter varandra ,när S använde sina nyförvärvda kunskaper från vaktutbildningen och höll fast och upp mig rakt i skottlinjen (DET är en nackdel med att väga 48kg mindre.......jag kan bäras runt på......det gillar jag INTE........inte alls!!
Men sönerna tycker det är en kul grej......att bära runt på mig..... så jag inte når ner till golvet utan bara hänger där och sprattlar!!Hmm!!)
Ja, de här timmarna på leklandet var det minsann full fart.....det var klättring, labyrintrundor och hinderbanor med O, klättra upp och åka ner för de stora rutschbanorna med flickorna!!
herregud.........kärringen är ju gammal.......men roligt hade jag.......men idag har jag lite ont i diverse muskler som jag nog inte använder så mycket till vardags!
Men nästa år hoppas jag att vi har alla 4 barnbarnen med till leklandet, då blir det nog ännu roligare......men mormor/farmor är ju ännu äldre då.....så det blir nog tufft dagen efter det också!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0