Tvångstankar

......eller kallas det tvångshandlingar eller bara kontrollbehov eller så är jag bara en äkta knäppskalle....... Ja något är det iallafall jag har.....eller är!!
Ungarna mobbar mig........min man driver med mig......
Och det händer mest runt jul.......
För då är jag så larvigt traditionell och allt ska vara som det var året innan och året innan dess och året innan.......
Julprydnaderna ska stå på sina speciella ställen, adventststjärnorna i samma fönster som förra året osv osv!!
Annars brukar jag skryta med...... och känna att jag är väldigt flexibel och öppen för förändringar.........men inte runt jul!!!
No no no......då ska allt vara som det alltid är........jag är ju helt jä....knäpp!!!
I år var det tydligare än någonsin......och jag har aldrig blivit så mobbad för detta förut som jag blivit i år!!
m vågade knappt placera ut tomtarna.....-Du kommer ju ändå att flytta på dem sa hon
I år har jag nästan lidit av det dessutom, av att jag är sån alltså......."mobbingen" och huggen klarar jag!!
en här tomten ska alltid stå på spegelbyrån i hallen (den har faktiskt flyttats 3ggr.....när jag tänker efter.......när vi flyttat!! För den har funnits med i närmre 30 år i vårt hem nu, det är nog den äldsta porslinstomten vi har!! Och den kommer säkert någon av ungarna ta över när vi inte finns kvar!! För de är FAKTISKT lite traditionsbundna de med!! Sådetså!!........hmm miljöskadade kanske!!)
Den här under pilen i trädgården
Och hederstomten sitter alltid på hedersplatsen i stora hallen.
Visst är jag knäpp!!!!
Då jag verkligen började fundera på hur jag egentligen är funtad var när A placerade vår andra trädgårdstomte.....vid fel ingång!
Det var min första tanke.......men finns det egentligen något fel ställe var min andra tanke.......sekunden efter!!
Klart det inte gör.......det var ju ingen fel placering.......bara en annorlunda...... och egentligen var den bättre placerad  i år....vid finingången istället för vid den vanliga "groventrén".
Det är ju där gästerna ska gå in!!
Så nästa år ska den stå där också.....så det så!!
Jag kan visst vara flexibel!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oroa dej inte, du är bara knäpp.
Kram BBC

2013-01-05 @ 07:21:36
Postat av: Ej anonym Anders

Vet jag fler som är...

2013-01-05 @ 12:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0