Anders i siffror

Det här talet höll jag för min man på hans kalas, det väckte en del munterhet!!
Speciellt när jag började med att säga -Nu vill jag säga några ord och sen rullade jag ner rullen........... fullskriven på 5 A4 blad!
 
Anders
 
1 stor kärlek
2 är du och jag
3 hus har vi bott i
4 barn har vi..........och 4 barnbarn
5 olika ställen har vi bott på
6.............är vi i familjen
7 motorcyklar har du haft
8 långsäsonger på Böda har vi haft
9 cabbar har vi haft
10 utlandsresor har vi gjort
11 jular till kan vi hämta egna granar
12 par skor har du
13 ljusslingor har vi på huset i juletid
14: onde juli 1979 blev vi ihop
15:onde juli fyller du år
16 år var du när vi blev ihop
17 tequilaflaskor har vi i förrådet
18 år sedan köpte vi vårt första hus
19:onde juni firar du mig varje år
20 år var du när du blev pappa första gången
21 husdjur har vi haft............minst!!
22 år har du haft firman i Läckeby
23 år var du när första sonen kom
24 skjortor har du i garderoben........som du sällan använder
25 års dagen firades på din första "riktiga" utlandsresa
26:te september 1986 gifte vi oss
27 år har vi varit gifta
28 år var du när andra sonen kom
29 fönster och glasdörrar har vi i huset som du brukar putsa
30 är var du när du blev 4-barnsfar
31 öl kan du dricka en vecka på Böda
32 år sedan fick du körkort
33 år sedan förlovade vi oss
34 år har vi varit tillsammans
35 klockor har du haft..........minst!!
36 har du i byxstorlek
37 var du när du var gift med en 40-åring
38 stolar hittade vi på gården och i huset till det här kalaset
39 dagar har du tjurat ihop.......sammanlagt
40 års kalaset hade vi hos Daltons
41 ggr har du sagt till din syster att sluta sjunga vid maten...........minst!!
42 sets med verktyg har du
43 år var du när du blev morfar
44 år var du när vi flyttade hit
45 solenergilampor har du i trädgården
46 grå t-shirt har du haft
47 år var du när du blev morfar för andra gången
48 bilar har du haft
49 år var du när du blev farfar till två tjejer
50 år fyller du idag!!!
 
 
Jag älskar dig!!
 
FörrFörr
förr
 
och
 
nu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0