En hejdundrande 50-års fest

 
 
 
Blev det i lördags, allt jobb innan var värt det!!
Både födelsedagsbarnet och gästerna verkade ha riktigt trevligt!

 
Jag gillade min dukning med olika glas och stapeln med olika tallrikar
De  gamla fina originalbrädorna inuti ladan lystes upp av spotlight på strategiska ställen.
Det var en rymlig festlokal!!
Inte alla lador som har en soffhörna !!
 
Och baren blev för himla läcker tycker jag!!
 
 Den är byggd av tjocka gamla breda golvplankor (som vi hade tagit bort från ladugolvet så att grävaren skulle kunna ta sig in) som vi sparade och som A sen fick snilleblixten att använda både som barskiva och täcka framsidan med, själva baren är byggd av gamla pallar!!
Dam och herrtoa och handfat löste vi också........i stallet!
Orginellt men fullt funktionsdugligt!
 
 Vattenkannan, handfat och handdukar på plats!
Herrtoan....herrarna hoppades att det inte skulle börja blåsa motvind!!
 
 
Damtoan.......jodå det gick att spola också........trädgårdsslangen som är ikopplad syns förståss inte så bra på den här bilden!!
Ladan var färdig för att intas kl 16!
Full fart var detsen från kl 18 till kl 03!!
Maten räckte (nästan, alla hann tyvärr inte smaka på rostbiffen!!) men alla blev iallafall mätta och glada och baren lyckades inte tömmas den heller!!
Matkön...
Många hungriga gäster..........en väldig blandning av gäster!! Ålderspannet låg mellan 1½år och 78år!
 
Och våra gäster kom från Tidaholm, Strängnäs,Floda, Lund,Stockholm. Åsa, Jämjö, Älmhult, Töreboda.......och t.o.m från Island......men hon var förståss inte med så länge!!
A fick god hjälp av småflickorna att öppna alla paketen!
Han fick tequila..........Väldigt mycket tequila...................(både rätt Tequila och "fel" tequila!).
Han fick en luftballongfärd av kompisarna i mc-gänget som han verkligen uppskattade, han fick tavla, fågeldamm och trädgårdsbelysningar...........och ett strykjärn av mig (jaa........han gnäller ju alltid på att vårt strykjärn är så dåligt, nu har han fått ett nytt, ett manligt svart strykjärn med röd sladd som hette Gocart =), så nu slipper jag väl det gnället mer =))
 
O ville ju också hjälpa till lite förståss!!
Men det var lite ont om tal tyckte jag nog, men jag höll ett tal iallafall........som lockade till en del skratt!!
Sen var det dans och mingel och barhäng resten av kvällen
 
 
Full fart på dansgolvet var det heela tiden!!
Och en äkta discokula som skickade färgade prickar omkring sig......den kom inte med på bild!
Men även lite paus i soffan
M och skötta baren hela kvällen och det gjorde de riktigt bra, alla berömde servicen de fått vid baren!!
Det var bara en som blev nekad mer vid baren, men det hjälpte inte.........jaa det var ju hon isländskan som avslutade kvällen tidigare än de flesta andra!
 
På en av väggarna i ladan hade m och o och jag spikat upp vita lakan och där rullade ett bildspel på A och hans liv hela kvällen...........en överrraskning för honom!! Väldigt uppskattat..............av gästerna!!
 Som de här bilderna........
 
 
...........och 198 andra!
 
Eftersom det var många långväga gäster så var det 22 personer till frukosten........gäster som sovit i husvagn, i husbilar och fyllt ialla våra rum!!
 
Så många timmars sömn blev det inte den här natten..........men vaddå........sova kan man göra en annan dag!!
Jag somnade typ kvart över 3 och gick upp 4 timmar senare.
När frukostgästerna sen lämnat oss hade vi lite jobb kvar att göra A och jag
 
 Men det löste vi
 
 Alla spåren av festen undanröjda
 
Men vid åtta tiden på kvällen, slocknade A och jag i varsin soffhörna!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0