Förberedelser

Oj oj vad vi.....ok mest A...... har jobbat för att förbereda hans 50-års dag!!
 
Vi håller på att göra vår stora lada/garage till en festlokal som ska ha plats för 55 gäster i helgen! Ett riktigt red-neck party!!
 
Den ladan användes även till mitt berömda ,underbara 50-års kalas, då gjorde A och ungarna närmast ett snabbt mirakel för att få ladan "funktionsduglig" dagen innan kalaset, eftersom det utlovades stora mängder regn då och planerna på trädgårdsfest fick ställas om!
Ett hastverk då ,men det funkade, alldeles stålande t.o.m.
Den här gången har vi planerat det lite bättre.........men nu säger de att det ska bli strålande väder på lördag då kalaset äger rum! Typiskt!!
Vi har iallafall tömt hela ladan på skräp, bilar och annat som hamnat där sen förra kalaset (och en del rester från det kalaset hittade vi också =), N du kan få tillbaka din kattmask och M ditt peacemärke är upphittat!! Och S prinsesskrona är begravd!!)
Vi har också tagit bort en bit av plankgolvet........helt fantastiskt plankgolv, med 5cm tjocka och 2-3dm breda plankor som pluggats i varandra.
Det var vi tvungen att ta bort en bit av för att traktorn skulle kunna köra in där, men lite sparade vi till dansgolv-
Såhär såg det ut när vi precis börjat vårt hårda arbete
All den här jorden flyttades in.....tur att A har kontakter med grävare!!
Det är en stor lada vi har!! Vänster sida
 
 
 
 
Så nu
 
har grävaren gjort sitt........resten av jobbet blev vårt!!
 
 
Fingruset skulle ösas in..........med handkraft, skottkärra och skyffel!!
Svetten lackade......när kärra efter kärra tömdes
För självklart var det en otroligt klibbig dag
Sen behövdes gruset vattnas så det värsta dammet försvann!
Men det största delen av förberedelserna för min del har varit att jaga udda glas på fot och udda tallrikar att duka med! Men det var ju rena nöjet!! Jag älskar att åka till second hand affärer.......så nu har jag tömt secondhandaffärerna i Nybro och Kalmar på tallrikar och glas =)
Jag tänkte att det vore lite roligare att ha riktiga tallrikar och glas än det egentligen mer praktiska men urtråkiga engångsgrejerna.
Så nu har jag fått ihop en diger samling tallrikar
De har max fått kosta 5:- st hade jag bestämt! Och det lyckades jag med utom i ett undantag.....den brun/beiga   tallriken med den gul pricken i mitten,nästan längst till höger kostade faktiskt 15:-.
Men den ville jag ha.......jag blev lite nostalgisk.......den servisen var min allra första!!
Glasen har jag också köpt för 5:-st
Jag riktigt längtar efter att få duka med de här tallrikarna och glasen!!!
Jag har jobbat i helgen och A har jobbat hårt här  hemma, så nu är det bara den sista finputsen  kvar.......
Dansgolvet är skurat med såpa....
Och baren börjar ta form...........
 
 
 men nu blir det inga fler bilder förrän på lördag...........lite måste vill väl få ha hemligt??
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0