Hektisk arbetsperiod

Oj oj vad tiden går, nu har vi varit hemma i 3v men det känns länge sen vi var och njöt av solen och värmen i Oman!!
Och jag har jobbat som en galning för att jobba igen de 2v jag var borta från "mina" familjer och ungdomar på jobbet!
Innan vi åkte la jag om mina arbetstider för att slippa ta så många semesterdagar  och när jag kom hem har jag jobbat mycket igen för att komma ikapp, och för att sen kunna ta ledigt och åka några dagar till Gotland
 
.Där var jag med ett härligt gäng i några dagar och gjorde sightseeing av Gotland i vintertid,
Gotland mitt i vintern är en annorlunda upplevelse mot hur jag upplevt Gotland sommartid,  på cykel, på mc och med bil!!
 
 
Men vi måste nog åka dit A och jag snart och åka nercabbad corvette där, för det har vi aldrig gjort!
Men nu, nu  jobbar jag på mitt vanliga schema igen med lediga dagar med jämna mellanrum!! Inte dumt alls!!
Och då ska jag väl hinna blogga lite igen också!!!
Annars är det mesta som vanligt tycker jag, förutom att M har flyttat ihop med sin flickvän i sin lägenhet, så nu är det bara "lillflickan" m som fortfarande bor kvar hemma........ och lilla papillonspetsen t förståss!
Han var jag förresten och vaccinerade igår...........ja det var egentligen bara det jag skulle göra, men när jag ändå var där berättade jag att han verkar ha ont i sin rygg igen. Så det blev stor undersökning av det (och 3000:-!!!). 
En trevlig veterinär (en fd kollegas son) hade tid över och tittade till honom. Såfick finna sig i att ta blodprov......bli nerdrogad (så att han skulle hålla sig lugn under röntgen)
m var inte med mig från början,skulle ju bara vaccineras..........men sen när det började pratas om röntgen och annat och hon fick veta det kom hon dit hon också!! När hon kom dit hade han redan fått sin spruta, han blev jätteglad när m kom.......men han kunde ju inte få kroppen att röra sig, benen lydde honom inte, så han såg lite rolig ut när han låg på mage på golvet och viftade på hela kroppen och försökte ta sig till m!
Sen blev han röntgad......det gick bra, han är ju så liten..........det var lite skillnad när jag röntgade en 45kg pyrre..........hon tog ju uppp hela röntgenbordet!!!
Men röntgenbilderna var verkligen inte bra, m som ändå jobbat en del med röntgen via sin praktik och sommarjobb på djursjukhus hade aldrig sett så dåliga höfter förut!!
Höftbenen ligger inte alls där de borde så han måste ha jätteont egentligen konstaterade veterinären och m!! Men det märks verkligen inte för han har inte verkat ha några bekymmer som han hoppar, skuttar och springer!! Men nu pratats det iallafall om operation och smärtlindrande medicin fick vi  med oss hem, när han fått sitt "uppåttjack" och kunde gå igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0