Temperaturväxlingar

Såhär års är det inte lätt......om morgnarna är det kallt.......på med halsduk, vantar och tjocka jackan på eftermiddagarna är det varmt och skönt och solen värmer........... ta av vantar och halsduk och knäppa upp jackan, och på kvällarna blir det kallt igen.......så då får man leta reda på vantarna och halsduken och dra igen jackan igen!!
Idag såg det så skönt ut innifrån........men sen kom jag ut........ och brr och fy.........isande vindar och det snöade små hårda isbitar..........på tvären!!!
Men snart MÅSTE det väl bli vår.......även om väderleksprognosen hotar med mycket snö i nästa vecka igen, hoppas att de har fel!!
Men vi har ju ingen Böda premiär att "oroa" oss för i år iallafall.
Idag känner jag mig lite krasslig.......tjock i näsan och halsen, ont i ett öra och i halsen........typiskt.......jag har ju långledigt!!! A ja det finns ju panodil!!
Men det är mycket baciller i omlopp nu verkar det som, O och V har eller har haft vattkoppor nyligen och S och Lo har varit magsjuka......så det kanske är min tur nu..........(vaddå tur förresten, otur borde det ju kallas)......och magsjuka vill jag verkligen INTE ha!!
Förkylning får man väl ta sig igenom, det är inte hela världen, men magsjuka!!
Men peppar peppar, A och jag får ytterst sällan magsjuka. Vi inbillar oss att det beror på drickvaccinet för turistdiarre som vi fyller på varje år som hjälper oss stå emot de flesta magsjukebacillerna även hemma!!
Och idag slipper jag laga mat för mamma och pappa bjuder på mat i sällskap av min bror och svägerska som jag inte vet när jag träffade senast!! Så det ska bli trevligt!
Annars är allt bra i mitt liv tycker jag nog, jag går på ett "normalt" schema nu med regelbundet  återkommande lediga dagar......
M har äntligen fått jobb, hos A!! A har så mycket att göra på jobbet och investerat i nya maskiner så han behövde anställa en till...........och det löste han genom M,så det blev dubbel vinning och det verkar som om bröderna kan komma överens på jobbet t.o.m!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0