Bilbytardags

Jag ska tvätta min bil för andra gången idag..........(jag har haft bilen i 3 år men tidigare alltid lyckats få någon annan att tvätta den), men häromveckan tvättade jag den för första gången, för jag skulle visa upp den för bilfirman som ska byta in den mot en billigare och mer praktisk bil.
Det blir en "fransman" den här gången också, men det blir en renault istället för peugeot den här gången........
Jag ville ha en sån här gul.......
men det fick bli en vit (men vi ska "hotta" till den lite med lite orange stripes) 
För leverenstiden på en gul ny var 6månader!!!!!............jag skulle få den i oktober-november och däremellan skulle jag dessutom få avdrag på 12:- för varje mil jag körde med min nuvarande bil!!!
Och jag kör mycket............jag har 5,5mil till jobbet!!
Så det skulle kosta alldeles för mycket (....och dessutom skulle det nog blivit svårare för dem att sälja min cab i november!!!)
Jag gillar verkligen min peugeot (enda problemet med den är att det är svårt att stava peugeot!!) men det är ingen praktisk bil.....
Det finns ett baksäte..........men för att sitta i det bör man inte ha några ben eller vara max 1m lång!! 
Så det är en en eller tvåmansbil.....ska vi vara fler som åker måste vi ta den stora klumpiga...... men läckra Dodge ram pick-upen
Den är lite opraktisk och oekonomisk!!
Så nu kan jag snart ha passagerare........ som barnbarn och sånt i min bil........vill jag köra nercabbat så har jag ju både bubblan och corvetten!
Och min nya bil drar bara 0.3-0.4 diesel i blandad körning...........och det är bra, nu är bensinen är såå dyr och jag har 11mil t-o-r till jobbet!! 
Men som sagt, nu ska jag tvätta och städa bil.............i regn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0