Effektivisering av sjukvården

Det har jag ett bra tips på hur man skulle kunna göra!
Den idén fick jag i förra veckan när jag hade tid på "min" vårdcentr.......förlåt hälsocentral heter det ju numera!
Jag har haft en kolsvart leverfläck på sidan av ena skinkan i hela mitt liv, men nu har den ändrat form, färg och "struktur"!
Och då vet man ju att den bör undersökas,det har man ju hört (även om just den delen av min kropp inte visats för solen sen jag började använda badkläder!!!) så då bokade jag tid för att göra det.
200:- för 1min undersökning.......och remiss till hud!!!
Tänk vad mycket tid det sparat om jag hade kunnat åka direkt dit istället för "omvägen" runt hälsocentralen!!!
Jag menar, har jag en leverfläck då bokar jag tid på hud, har jag ont i ett ben bokar jag tid hos ortopeden, hör jag dåligt så kontaktar jag öron......... Men nejdå, så lätt ska det inte vara!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0