Livets efterätt

 
Brukar ju barnbarn kallas.......det tycker jag låter ganska töntigt!!
Men visst är det härligt med barnbarn, alldeles fantastiskt härligt!!

Och att man har man har dem allihop i närheten och kan träffas ofta är extra lyxigt!!
Förlåt ungar jag menar förståss att det är lika härligt att kunna träffa er ofta också........inte bara era barn!!
Nu bor A och jag ensamma igen........
Inga ungar eller hundar som bor hemma och jag håller på att träna mig i att inte köpa hem för mycket mat!!
m flyttade till en mysig liten stuga med sin o häromveckan..........och sen dess har jag slagit ut 6l gammal mjölk!!!
Så vi har ett stort hus för oss själva A och jag men ett stort hus behöver vi ha, för när de kommer hem allihop blir vi många..........10 vuxna och 3....... eller 4 barn, och 3 hundar!
 
Och ibland så är ju mina och A föräldrar med också då blev vi genast 4 till,
och sen kommer A:s syster och hennes barn ibland då blir vi 4 till, så nej, vi ska INTE flytta till något mindre inne i stan!! 
Jag ser framemot min födelsedag i år, mer än någonsin tidigare (ok för 2:år sedan såg jag också framemot min födelsedag väldigt mycket, när ungarna och A:s organisierade och planerade  mitt 50:års kalas)

Men i år ska M:s, lilla s fira sin 1:års dag tillsammans med sin farmor =) och resten av släkten ska få träffa den här lilla glada, oblyga tjejen på riktigt för första gången!!
s var här i veckan tillsammans med sin mor och mormor och den här gången hade A möjlighet att komma ifrån jobbet i tid, så han också fick träffa henne!
De gillade varandra direkt de också!! s tittade nyfiket på A när han kom hem..... och kom han ur synfältet så sträckte hon sig för att få se honom........så den här gången var det både en farmor och en farfar som tillbringade någon timme på golvet med s!!
 
Några dagar efter det kom L med O och V, så då var det full fart i Danerum igen!!
V provade ett nytt sätt att bära saker på.....
Men mest var det studsmattan som användes flitigt trots att den var lite blöt......
Det slutade med att jag satt på studsmattan och ungarna hoppade..........rätt i famnen på mig!!
Kul hade vi alla 3!!
Och så igår var det Lo:s tur att hälsa på!
Busfröken, hittade kakburken....
 
Hon gillade kakorna farmor bakat......på uppmaning av barnen.........de sa- en mormor och farmor ska ALLTID ha kakor hemma , så då bakade jag!!
Lo full-i-bus!!
 
Trackback
RSS 2.0