Lycklig!!

Jaa jag en lycklig farmor till  2 fina tjejer och mormor till en underbar kille och en härlig tjej!
Så visst har jag anledning att vara lycklig!!.......Och jaja förlåt jag har ju 4 egna goa ungar också!!
Men igår var en väldigt speciellt lycklig dag,jag fick ju besök av lilla s tillsammans med sina föräldrar.
Jag hade "pirr" i magen när jag åkte från jobbet vid 16 tiden för att åka hem och ta emot mina gäster, och jag fick en klump i magen när M ringer 10 över.........jag trodde något blivit ändrat eller att s blivit sjuk eller nåt........men som väl var var det inte så!!
Och jag kunde "uppföra" mig, jag började inte lipa och jag var inte för framfusig!!
Men jag fick största finaste leendet nästan med en gång!!
Och vi gillade varandra direkt s och jag!!
Jag fick både hålla, klappa, pussa, bära runt och leka med henne!!
Jag tillbringade störra delen av de timmarna de var här på golvet!!
 
 Hon var inte blyg alls!!
Och ett riktigt äkta charmtroll!
Och hon gillade leksakerna som fanns hos farmor och farfar och nallen jag köpte till henne häromdagen
Den satte jag i barnfåtöljen innan jag åkte hemifrån på morgonen, och uppdaterade på facebook med
-Väntar på Signe!
Där satte hon sig själv sen!
Hon var en sån go glad tjej, hon skrattade log och tjoade mest hela tiden!!
Hon är jättelik sin mamma, men jag ser tydliga drag från kusinerna, (mest Lo) och så stora fina ögon har de ju allihop!
M verkar hon också ha lärt känna på riktigt nu s.
Så han fick ägna sig mycket åt henne (men jag tog kanske över lite den här gången........men det var ju första gången jag såg henne så jag hoppas att han har överseende, det ska aldrig upprepas, jag lovar!!)
Det här blev väl härliga bilder på M och hans dotter!
Och det bästa är att det inte känns som om det här är en engångsförteelse utan vi pratade om att ta med kusinerna och träffas allihop på något av leklanden här i stan, och komma hit och hälsa på regelbundet.
Och de pratade om att ha hennes 1-års kalas hemma hos oss, så resten av hennes halva släkt också får träffa henne.
Jaa allihop,hennes farfar, gamlamormor, gamlemorfar, gamlafarmor, gammelfarfar, fastrar och farbröder och kusiner =)
Så jag är lycklig lycklig!!
Somnade med ett leende på läpparna och s i mina tankar och vaknade på samma vis!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0