Morgonpigg

Jag är alldeles för morgonpigg nu...........jag gillar det inte alls!!
Vaknade kl 5 idag och kunde inte somna om!!
Jag vill sova till 8 åtminstone........ men näedå.......... kl fem!!
Ok, min nästäppa, halsont och huvudvärk gjorde ju sitt till!!
Jag har gått och blivit knallförkyld!!
Det bara flög på mig igår kväll och jag blev mer och mer förkyld för var minut som gick igår kväll!!
Det har jag varken lust eller tid med!!
För idag har jag en ledig dag ju och jag ska åka och handla, säga ett snabbt hej till min "skyddsling/bonusunge" a. Och i eftermiddag ska jag på 75-års kalas, för svärfar fyllde år häromdagen, så idag ska jag träffa mina 3 andra barnbarn och alla ungarna och annan släkt!
Fördelen (om det nog finns någon!!) med att gå upp tidigt är att jag innan kl 6 både målat naglarna, diskat och slängt in en tvätt!!
Men man kan ju inte skramla för mycket med disk och sånt för det finns ju andra som vill sova lite längre...........dock inte A, för han är inget bra på att sova på morgnarna han heller längre!
Vädret är ju inte så upplyftande heller precis........regn och grått, men det är klart, gräset, träden, buskarna och blommorna behöver väl ha lite regn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0