Släktkalas

Igår var det 75-års kalas.
Svärfar fyllde 75 för några dagar sedan, 75-år är ju ganska mycket egentligen, men det är svårt att tro att han är 75, så pigg som han är =)
Ja det var ett trevligt kalas iallafall, 20 stycken blev vi, men då saknades ändå mina bägge svärsöner, T la golv och o var "indisponibel" efter en blöt utekväll kvällen innan och lilla s förståss!!
Jag fick träffa Mi:s K  för första gången, och det var trevligt. Alla andra har träffat honom förut utom jag, som var den som "styrde upp" alltihop i hans och Mi:s kontakt =)
Det blev fint väder och vi kunde sitta ute efter en stund
Och hundarna slapp ut ur "glasburen"
Jag fick inte sitta still så länge för barnbarnen......mina småtjejer ville leka............och inte kan jag neka dem någonting heller!!
Så jag hade "barnbarnsrace" med mina småtjejer!
Det tyckte de var roligt........
Vi springer springer springer
 
 
 Fort fort fort......
 
och så ramlar allihopa ojojojojo
De körde slut på mig och Lo var rent svettig hon också!!
Så när jag behövde ha paus försökte A ta min plats (trots mörbultad rygg!) men han fick ett tydligt -nej  från Lo och - springa med mormor från V..........till min stora glädje............haha..... de dissade morfar/farfar för mig =)
Så det vara väl bara att springa lite till!!
Så det var mycket lek och stoj med barnbarnen det här kalaset
Det var springande, klättrande och snurrande!!
Så de yngsta hade skoj så deras föräldrar kunde få sitta still mer och vara sociala, men är det inte så ett kalas ska vara när det är små barn med??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0